Ώρα για Συμβουλές Παιδικής διατροφής

Τα μυστικά των Chef

Από τον έγκριτο Δημήτρη Γρηγοράκη

Κλινικό Διαιτολόγο- Διατροφολόγο,PhD • Επιστημονικό Διευθυντή ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ – Πρόεδρο Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας • Επιστημονικό Συνεργάτης ΤΕΔΔ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου • Επιστημονικό Συνεργάτη Α’ Νευρολογικής Κλινικής, Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ Αιγινήτειου Νοσοκομείου • Εκπαιδευτή Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή είναι πολύτιμη σε όλα τα στάδια της ζωής του ανθρώπου.

Ωστόσο, η παιδική ηλικία αποτελεί την καταλληλότερη περίοδο για τη διαμόρφωση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, που παραμένουν σταθερές σε όλη τη διάρκεια της ζωής.

Επίσης, η υιοθέτηση μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής από μικρή ηλικία συμβάλλει σημαντικά στην πρόληψη χρόνιων νοσημάτων κατά την ενήλικη ζωή, όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο σακχαρώδης διαβήτης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στοιχεία πολλών ερευνών καταδεικνύουν την επικράτηση της παιδικής παχυσαρκίας στη χώρα μας σαν τη μάστιγα των επόμενων δεκαετιών.

Συγκεκριμένα, το ποσοστό των παιδιών με αυξημένο σωματικό βάρος στη χώρα μας ξεπερνά το 40%. Τα παχύσαρκα παιδιά είναι πολύ πιθανό να γίνουν και παχύσαρκοι ενήλικες με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών και εγκεφαλικών επεισοδίων.Η παιδική παχυσαρκία, επίσης, αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα για σοβαρά ψυχολογικά και κοινωνικά πολυάριθμα προβλήματα υγείας.

 Ο ρόλος της οικογένειας, του σχολείου, του φιλικού και κοινωνικού περιβάλλοντος είναι πολύ σημαντικός για τη διαμόρφωση αυτών των υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

 

Δείτε με προσοχή τις συμβουλές παιδικής διατροφής που ακολουθούν:

  • Δώστε αξία στο πρωινό. Τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό εμφανίζουν ελλείψεις σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά και έχουν τάση αύξησης σωματικούς βάρους.
  • Το δεκατιανό είναι απαραίτητο για το παιδί.Το ιδανικό κολατσιό είναι αυτό που συνδυάζει ποιοτικά υλικά και ταυτόχρονα καλύπτει τις γευστικές προτιμήσεις του παιδιού.
  • Καλό είναι στο μεσημεριανό γεύμα να υπάρχει ποικιλία και πληρότητα και φυσικά μην ξεχνάτε τα λαχανικά.
  • Ενθαρρύνετε τη σωματική δραστηριότητα
  • Τις απογευματινές ώρες που τα παιδιά είναι συνήθως σπίτι φτιάξτε φρουτοσαλάτες ή φρουτόκρεμες με φρούτα διαφορετικών χρωμάτων.
  • Δώστε έμφαση στην καλή ενυδάτωση

 

Μην πιέζετε το παιδί να φάει!

Το παιδί διαθέτει την ικανότητα να ακολουθεί πιστά το δικό του σύστημα ελέγχου πείνας και κορεσμού.

Η επιμονή των γονέων να φάει το παιδί όλο το φαγητό του, το οδηγεί πολλές φορές στο να καταναλώνει αργότερα μεγάλες ποσότητες φαγητού, οι οποίες σταδιακά οδηγούν σε αύξηση σωματικού βάρους.

Τέλος, μην ξεχνάτε πως οι γονείς αποτελούν πρότυπο.

Βελτιώστε τις δικές σας διατροφικές συνήθειες, αφού οι γονείς αποτελούν πάντα το παράδειγμα για τα παιδιά τους.

Συμπερασματικά, η σωστή διατροφή στην παιδική ηλικία χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, με δεδομένο ότι οι διατροφικές επιλογές σε αυτή τη φάση έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην υγεία και στην ευεξία του παιδιού.

Συνεπώς, είναι επιτακτική ανάγκη να δράσουμε όλοι προκειμένου να εμφυσήσουμε στα παιδιά την αντίληψη της υγιεινής διατροφής

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !