13 τροφές που ανεβάζουν την διάθεση και διώχνουν το stress

Τα μυστικά των Chef

Good Mood Food

 Έχετε σκεφτεί ότι η ευτυχία και η καλή διάθεση μπορεί να κρύβεται και στο φαγητό… Επιστημονικά εξηγείται γιατί με συνδυασμούς και επιλογή κάποιων τροφίμων επηρεάζεται μέσω βιοχημικών μηχανισμών η παραγωγή σεροτονίνης, κατεχολαμινών (ντοπαμίνης, αδρεναλίνης, νορ-αδρεναλίνης) και ενδορφινών. Πρόκειται για ουσίες που ανεβάζουν τη διάθεσή.

Γνωρίστε λοιπόν ποιες τροφές φτιάχνουν τη διάθεση και επιλέξτε τις κατάλληλες για κάθε περίσταση.

Άλλωστε για πολλούς το φαγητό είναι από μόνο του… ευτυχία.

Πιπεριές και η πιπερόριζα ή τζίντζερ 

Όσο πιο συχνά τόσο πιο καλά. Οι πιπεριές (όλων των χρωμάτων) όπως και η πιπερόριζα (τζίντζερ) είναι ισχυρά αντικαταθλιπτικά και ανεβάζουν τη διάθεση. Πως γίνεται αυτό;

Ανεβάζουν τη σωματική θερμοκρασία και βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος. Επιπλέον επηρεάζουν την παραγωγή σεροτονίνης και κατεχολαμινών.

Καφές

Σε μικρές δόσεις, όχι παραπάνω από 2 φλιτζάνια την ημέρα, ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα, ξυπνάει τον οργανισμό και προκαλεί ευεξία. Αντίθετα, η υπερβολική κατανάλωση δημιουργεί υπερδιέγερση του νευρικού συστήματος, εκνευρισμό και συχνά εριστική διάθεση και υπογλυκαιμία, με αποτέλεσμα την πτώση των επιπέδων ενέργειας.

Bitter σοκολάτα

Λίγα γραμμάρια μαύρης σοκολάτας την ημέρα αρκούν για να βελτιωθεί η ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο και προσφέρει στιγμιαία καλύτερη συγκέντρωση και διάθεση. Αυτό θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε πιο ενεργητικός και ζωντανός.

 Ντομάτες

Όλες οι ντομάτες περιέχουν λυκοπένιο που είναι ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει τον εγκέφαλο. Το καλύτερο αποτέλεσμα θα το έχετε αν την φάτε με ελαιόλαδο που βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση του λυκοπενίου.

Κρέας άπαχο

Τρώγοντας το ψαχνό του κοτόπουλου, της γαλοπούλας, του μοσχαριού ή του χοιρινού προσλαμβάνουμε πληθώρα πρωτεϊνών, σίδηρο και βιταμίνες Β, συστατικά απαραίτητα για το νευρικό σύστημα. Τα αμινοξέα των πρωτεϊνών διεγείρουν την παραγωγή ντοπαμίνης και νορ-αδρεναλίνης, που με τη σειρά τους αυξάνουν την ετοιμότητα και την ενεργητικότητα.

Μέλι

Εννοείται ότι πρέπει να προτιμάμε το μέλι από τη ζάχαρη. Εκτός των άλλων ευεργετημάτων βοηθά στην πρόληψη της κατάθλιψης και είναι αντιφλεγμονώδες.

Αυγά

Τα αυγά που περιέχουν ποσότητες ψευδαργύρου, βιταμινών Β, ιώδιο, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και πρωτεΐνες. Συντελούν σημαντικά στη μείωση του βάρους μας και μας χαρίζουν ενέργεια και καλή διάθεση.

Γιαούρτι

Πλούσιο σε ασβέστιο βοηθά τον εγκέφαλο να απελευθερώσει περισσότερη ευτυχία ενεργοποιώντας τους νευροδιαβιβαστές. Επίσης έχει περισσότερες πρωτεΐνες από το κανονικό γιαούρτι, το οποίο καθιστά την απώλεια βάρους ευκολότερη.

Μπανάνα

Η μπανάνα αποτελεί ένα δυνατό τονωτικό για την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου αφού περιέχει σε πολύ υψηλότερο ποσοστό γλυκόζης από τα άλλα φρούτα. Αυτό το σάκχαρο χρησιμοποιεί ο εγκέφαλος σαν καύσιμη ύλη. Τα επίπεδα σεροτονίνης είναι υψηλά για περισσότερη ώρα.

Καρύδα

Τροφοδοτεί την καλύτερη διάθεση και ενισχύει τη γενική υγεία του εγκεφάλου.

Σέσκουλα

Αφού περιέχουν μεγάλες ποσότητες μαγνησίου, που είναι το συστατικό που αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας στον άνθρωπο. Τελευταία έρευνα διαπίστωσε ότι τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου συνδέθηκαν με υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης.

Μύδια

Έχουν μέτρια έως υψηλά ποσοστά βιταμίνης Β12, σελήνιο, ιώδιο, πρωτεΐνες και ψευδάργυρο, ενώ είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες και λίπος. Το ιώδιο, το σελήνιο και ο ψευδάργυρος βοηθούν τον θυρεοειδή αδένα και η βιταμίνη Β12 βοηθά στην ενίσχυση των κυττάρων του εγκεφάλου, άρα και στη διάθεση.

 Σπαράγγια

Έχουν υψηλά επίπεδα τρυπτοφάνης, που χρησιμοποιείται από τον εγκέφαλο για να δημιουργηθεί σεροτονίνη, που είναι ένα από τα βασικά σταθεροποιητικά της διάθεσης.

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !