Μοιραστείτε τις οικιακές εργασίες και ζήστε καλύτερα

Τα μυστικά των Chef

Οι οικιακές εργασίες απαιτούν χρόνο και ενέργεια. Το συμμάζεμα, το πλύσιμο, το σιδέρωμα, το μαγείρεμα, η καθαριότητα και τόσες άλλες δουλειές, δεν μπορούν να περιμένουν. Εσύ έχεις μόνο δυο χέρια, περιορισμένο χρόνο και σίγουρα δεν θέλεις να εξαντλήσεις όλη σου την ενέργεια στις δουλειές του σπιτιού. Μην το ψάχνεις πολύ, μία είναι η λύση. Μοιράσου τα καθήκοντα και ζήστε όλοι καλύτερα! Και όταν λέμε όλοι το εννοούμε. Γιατί σε ένα σπίτι που κυριαρχεί η συνεργασία όλοι ζουν αρμονικά.

Εμείς θα σου προτείνουμε μερικούς πρακτικούς τρόπους ώστε τα καθήκοντα να μοιραστούν έξυπνα και αποδοτικά, ανάλογα με τις δυνατότητες της ομάδας.

Ανάθεση καθηκόντων με δίκαιο τρόπο

Πριν ξεκινήσει η διανομή των καθηκόντων μεταξύ των μελών της ομάδας (οικογένεια, ζευγάρι, συγκάτοικοι) πρέπει να συμφωνηθούν οι εργασίες, ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε μέλους. Όταν λέμε να μοιραζόμαστε τις οικιακές εργασίες δεν εννοούμε ότι τις χωρίζουμε σε ίσα μέρη αλλά ότι ο καθένας θα να συμμετέχει στον βαθμό που του αναλογεί. Ο βαθμός αυτός, θα εξαρτηθεί από τον ελεύθερο χρόνο, την ηλικία και τις ικανότητές του κάθε μέλους.

Ρεαλιστικοί στόχοι

Οι οικιακές εργασίες είναι αμέτρητες και θα μπορούσαμε να τις χωρίσουμε σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Τις καθημερινές και τις περιοδικές. Οι καθημερινές είναι το μαγείρεμα, το συγύρισμα, το πλύσιμο, το σκούπισμα κ.λπ. ενώ οι περιοδικές είναι, η γενική καθαριότητα λόγω αλλαγής εποχής, το πλύσιμο των κουρτινών κ.λπ..

Πριν μοιράσετε τα καθήκοντα είναι απαραίτητο να θέσετε τους κύριους στόχους σας, όπως να υπάρχει καθημερινά σπιτικό φαγητό, να είναι τακτοποιημένο το σπίτι, να διατηρούνται καθαρά τα μπάνια, να βγαίνει κάθε μέρα βόλτα ο σκύλος κ.λπ..

Έπειτα, θέστε τους δευτερεύοντες στόχους σας, που αφορούν σε εργασίες που μπορούν να «περιμένουν» και να εκτελεστούν όποτε υπάρχει χρόνος.

Σύνταξη και ανάρτηση ομαδικού προγράμματος εργασιών

Το πρόγραμμα εργασιών πρέπει να είναι ρεαλιστικό και αποδεκτό από όλα τα μέλη της ομάδας. Το πιο σημαντικό όμως, είναι όλα τα μέλη να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτό. Δοκιμάστε λοιπόν να καταγράψετε το πλάνο σας σε πίνακα ή σε χαρτόνι και να το αναρτήσετε σε εμφανές σημείο μέσα στο σπίτι. Απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει είναι η λίστα με τις εργασίες καθώς και οι ημέρες και τα ονόματα των εμπλεκομένων.

Εναλλακτικά, εγκαταστήστε στο κινητό σας μια σχετική εφαρμογή. Έτσι όλα τα μέλη της ομάδας θα γνωρίζουν το ημερήσιο τους πρόγραμμα όπου και αν βρίσκονται. Η εφαρμογή θα στέλνει υπενθύμιση στον υπεύθυνο της κάθε εργασίας. Αν οι αρμοδιότητες χρειαστεί να αλλάξουν όλοι ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, ενώ στο τέλος της εβδομάδας επιβραβεύεται το πιο παραγωγικό μέλος !

                     

Αξιοποίηση όλων των μέσων διευκόλυνσης των εργασιών

Ο προσωπικός σου χρόνος είναι πολύτιμος. Για αυτό πρέπει να εκμεταλλευτείς όλες τις ευκολίες που σου προσφέρει η σύγχρονη εποχή, όπως αποτελεσματικά απορρυπαντικά, εργαλεία και συσκευές τελευταίας τεχνολογίας. Μην διστάσεις να επενδύσεις σε αυτά γιατί θα σε βοηθήσουν να γλιτώσεις πολύ χρόνο από τις οικιακές εργασίες, τον οποίο μπορείς να αξιοποιήσεις σε πιο δημιουργικές και ευχάριστες ασχολίες.

Απολογισμός και αναδιοργάνωση

Μετά από το πρώτο διάστημα εφαρμογής της διανομής των εργασιών, μπορείτε να κάνετε έναν απολογισμό της ομαδικής σας προσπάθειας, να εντοπίσετε τί πήγε καλά και τί χρειάζεται βελτίωση. Έτσι θα βελτιώσετε το πλάνο σας και θα πετύχετε ακόμα περισσότερα με λιγότερο κόπο!

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !