Σίσσυ Νίκα Δημοσιογράφος
Υπάρχουν γύρω μας άνθρωποι που είναι ιδιαίτερα επιτυχημένοι, σε διάφορους τομείς της ζωής τους. Αν παρακολουθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους, θα διαπιστώσουμε ότι ακολουθούν σχεδόν τα ίδια βήματα και έχουν πρόγραμμα… δεν πάνε στα τυφλά.
Αντί λοιπόν να τους ζηλεύουμε και να τους κριτικάρουμε είναι προτιμότερο, να ακολουθήσουμε ορισμένες καθημερινές ενέργειες, που θα βοηθήσουν και εμάς να πετύχουμε τους στόχους μας.
Ας βάλουμε μπροστά κάποια ρουτίνα παραγωγικότητας, που μπορεί τελικά να είναι το κλειδί της επιτυχίας, σε ότι κάνουμε.
Πρόσφατα το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ δημοσίευσε τα αποτελέσματα της μελέτης και μας συνιστά μια ρουτίνα σχεδιασμένη, έτσι ώστε να αυξάνει την παραγωγικότητά μας, ενώ παράλληλα θα μειώνεται και το καθημερινό μας άγχος και να είναι αποτελεσματική.
Τελικά τρία είναι τα βασικά μυστικά για να πετύχουμε στη ζωή μας, αξίζει δεν νομίζετε;
Στόχος είναι η καλύτερη καθημερινή οργάνωση, αλλά βασικό της επιτυχίας είναι η ιεράρχηση των πραγμάτων. Χωρίζουμε τα θέμα και τις δράσεις σε εντελώς επείγοντα, λιγότερο επείγοντα και αυτά που θα μπορούσαν να περιμένουν για λίγο. Έτσι πριν ξεκινήσουμε την όποια εργασία μελετάμε, επιλέγουμε, ξεσκαρτάρουμε και προχωρούμε σε δράση, οριοθετώντας τα χρονικά περιθώρια που έχουμε.
Σχεδιάζοντας την καθημερινή μας ρουτίνα, αποκτούμε την απαραίτητη ψυχική προετοιμασία για να αντιμετωπίσουμε την καθημερινότητά μας, μειώνοντας τα περιθώρια της αναβλητικότητάς μας, καθώς και το άγχος.
Το σίγουρο είναι ότι προλαμβάνουμε την υπερφόρτωση της εργασίας.
Έτσι μπορούμε να γίνουμε περισσότεροι παραγωγικοί στη δουλειά μας και να έχουμε περισσότερο χρόνο για την προσωπική μας ζωή.
Οι αμερικανοί ονοματίζουν αυτή την μεθοδολογία Timeboxing, χωρίζεις το ημερήσιο πρόγραμμα σε κουτάκια και έτσι γίνεται ο σχεδιασμός, η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων και αρχίζει η δράση.
Το πρώτο στάδιο είναι να έχουμε καθαρό εγκέφαλο
Το καθάρισμα του εγκεφάλου ή αλλιώς «brain dump» είναι η εκκένωση του εγκεφάλου.
Αδειάζουμε από ότι έχουμε στο κεφάλι μας, τις βαθύτερες σκέψεις, τις ιδέες, το πρόγραμμα, τα έργα, τους ανθρώπους, το γύρω περιβάλλον και όλα όσα έχουν να κάνουν με τους στόχους της συγκεκριμένης ημέρας.
Το δεύτερο στάδιο είναι η ιεράρχηση προτεραιοτήτων
Αναθεωρούμε όλες τις εργασίες που είχαμε προγραμματίσει να διεκπεραιώσουμε.
Αρχίζουμε με την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων από τις πολύ επείγουσες και πολύ σημαντικές μέχρι αυτές, που θα μπορούσαν να περιμένουν λίγο.
Έτσι εστιάζουμε μόνον στις δραστηριότητες, που πρέπει να πραγματοποιήσουμε κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης ημέρας, ώστε να αποφύγουμε τις παγίδες και την επιπλέον εργασία.
Τρίτο στάδιο είναι ο προγραμματισμός των εργασιών
Κατά τον σχεδιασμό του προγραμματισμού διαιρούμε την ημέρα σε χρονικά διαστήματα, επιλέγοντας τον ακριβή χρόνο για κάθε εργασία, είτε πρόκειται για την επαγγελματική είτε την προσωπική μας ζωή.
Ο προγραμματισμός είναι απαραίτητος γιατί φέρνει αρμονία και ηρεμία τελικά.
Ακολουθώντας αυτές τις ντιρεκτίβες και τις συμβουλές του διάσημου αμερικανικού πανεπιστημίου, εμείς αποφασίζουμε για τα πάντα, την εργασία, την επιτυχία … είμαστε οι απόλυτοι διαχειριστές.
Ας ξεκινήσουμε τώρα και τα αποτελέσματα θα μας εκπλήξουν.