Πόνοι στις αρθρώσεις … φροντίζουμε για να μην έχουμε

Τα μυστικά των Chef

Τώρα το φθινόπωρο όλο και περισσότεροι παραπονούνται για πόνους στις αρθρώσεις … κάποιοι είναι πιστεύουν ότι φταίει η υγρασία… Τελικά αν δεν υπάρχει παθολογικό αίτιο για να αποφύγουμε τις ενοχλήσεις,  ειδικά το πρωί που σηκωνόμαστε από το κρεβάτι πρέπει να υιοθετήσουμε κάποιες καλές συνήθειες.

Άλλωστε οι μελέτες έδειξαν ότι η καθημερινότητά μας επηρεάζει άμεσα την ποιότητα των αρθρώσεών μας. Έτσι είναι απαραίτητο να υιοθετήσουμε κάποιες καθημερινές συνήθειες έξυπνες και αποτελεσματικές.

Η σωματική άσκηση, η ισορροπημένη διατροφή, η ενυδάτωση, η σωστή στάση καθίσματος είναι βασικοί παράγοντες που θα βοηθήσουν να απαλλαγείτε από τους πόνους.

Σωματική άσκηση

Ήπια και συστηματική. Οι οδηγίες του γιατρού σας και του φυσιοθεραπευτή σας πραγματικά θα βοηθήσουν, γιατί είναι φυσικό αν πονάτε αποφεύγετε τη σωματική άσκηση από φόβο μην επιδεινωθεί η κατάστασή σας. Η υγεία των αρθρώσεων ενδυναμώνεται από την άσκηση που επιτρέπει την απομάκρυνση των τοξινών , τη διατήρηση της μυικής μάζας και του τόνου που είναι απαραίτητος για την καλή διατήρηση του χόνδρου.

Μείωση και έλεγχος του βάρους

Οι περίπατοι και η ήπια άθληση στην αρχή θα βοηθήσει στην κινητοποίηση και τη μείωση του βάρους σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή. Είναι σημαντικό για τις αρθρώσεις η μείωση του βάρους ώστε να μην υποστούν πίεση και βλάβες από αυτό.

Το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα θα έρθει πιο εύκολα αν συστηματικά ασχοληθείτε. Προτιμότερο είναι να επιλέξετε τη άθληση που αγαπάτε ανάμεσα στο Το περπάτημα, το κολύμπι, τη αερόβια γυμναστική στο νερό, τη γιόγκα, το πιλάτες που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τη φόρμα σας αλλά και να χάσετε βάρος.

Μάθετε να κάθεστε και να περπατάτε σωστά

Μια κακή κατανομή του φορτίου του βάρους μας στις αρθρώσεις μπορεί να βλάψει τον χόνδρο από την υπερπροσπάθεια να ανταπεξέλθει της πίεσης.

Η επιλογή της εργονομικής καρέκλας γραφείου, το κάθισμα στο βάθος της καρέκλας, το υποπόδιο, η στήριξη στο γραφείο των χεριών μας μέχρι τον αγκώνα όταν γράφουμε στον υπολογιστή είναι κάποια βασικά προαπαιτούμενα.

Μην παραμένετε στην ίδια θέση σηκωθείτε λίγο κάνετε μερικές διατάσεις και να επανέλθετε. Έτσι δεν φορτίζετε τη μέση σας, τον κορμό και τα χέρια σας.

Ο τρόπος που σηκώνουμε κάποιο βάρος και η σωστή κατανομή αλλά και η σωστή όρθια στάση είναι βασικές αρχές που θα σας δώσει ο φυσιοθεραπευτή σας για να είναι συμβατές με τον δικό σας σωματότυπο.

Ισορροπημένη διατροφή

Αλλάζουμε διατροφικές συνήθειες και το αποτέλεσμα είναι έκδηλο. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα λιπαρά, τα τηγανητά και τα γλυκά πρέπει να αποφεύγονται γιατί δεν βοηθούν στην απαλλαγή μας από τους πόνους και τις φλεγμονές στο σώμα μας.

Πρέπει να εντάξετε στη διατροφή σας τροφές υψηλής διατροφικής αξίας.

Το κουνουπίδι, το μπρόκολο, το λάχανο, τα πράσινα σαλατικά, τα λαχανάκια Βρυξελλών, η ρόκα, τα ραπανάκια, τα γογγύλια, το νεροκάρδαμο  που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, θωρακίζουν τον οργανισμό, προάγουν την ενίσχυση των κυττάρων και οστών αφού περιέχουν και βιταμίνη Κ. Είναι ότι καλύτερο για να τα εντάξετε στη διατροφή σας.

Τα λιπαρά ψάρια πλούσια σε Ω 3 είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία των κυττάρων και μάχονται τις φλεγμονές.

Τα κόκκινα φρούτα και ο κουρκουμάς είναι ευεργετικά για τις αντιφλεγμονώδεις δράσεις τους και βοηθούν στη μείωση του πόνου.

Ο κουρκουμάς (Τurmeric) για ελεγχόμενη κατανάλωση υπάρχει και σε συμπλήρωμα διατροφικό. Μπορεί όμως εκτός από μπαχαρικό να το απολαύσετε και σαν αφέψημα.

Τροφές με φυτικές πρωτεΐνες είναι σημαντικές για την ανανέωση του μυικού ιστού και της οστικής μάζας.

Η τακτική κατανάλωση όλων αυτών των τροφών συνίσταται για την προστασία των αρθρώσεων.

Η ενυδάτωση απαραίτητη

Είναι γνωστό ότι η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του σώματος και των αρθρώσεων .

Μια πρόσφατη μελέτη αναφέρει ότι το ιονισμένο νερό με υψηλότερο pH από το νερό της βρύσης ή το εμφιαλωμένο βοηθά στην καταπολέμηση της οξύτητας του οργανισμού μας.

Από τη δημοσιογράφο Σίσσυ Νίκα

 

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !