Πώς μπορούμε να επανέλθουμε διατροφικά μετά τις γιορτές;

Tips

Σίσσυ Νίκα Δημοσιογράφος

Οι γιορτές τελείωσαν και μαζί με αυτές, τελείωσε και η νηστεία της Σαρακοστής, που συνήθως ακολουθείτε από υπερβολική κατανάλωση φαγητού, όπως αρνί, αυγά, κουλουράκια, τσουρέκια και αλκοόλ.

Συνήθως νιώθουμε τύψεις μετά από τα διατροφικά ατοπήματα του Πάσχα και επειδή το καλοκαίρι είναι προ των πυλών … αναζητούμε δραστικές λύσεις για να χάσουμε άμεσα κιλά και να κάνουμε αποτοξίνωση απομακρύνοντας τις διατροφικές αμαρτίες, που επιβαρύνουν τον οργανισμό μας.

Απευθυνθήκαμε στον κ. Αλέξανδρο Κεμάλη έγκριτο Διαιτολόγο Διατροφολόγο, ιδρυτή και διευθυντή της ομάδας διαιτολόγων «Τροφή για … θρέψη» και επιστημονικό συνεργάτη της ομάδας επιστημόνων «diatrofi.gr» για να απαντήσει στις όποιες απορίες μας.

Πως λοιπόν κ. Κεμάλη μπορούμε να επανέλθουμε διατροφικά μετά τις γιορτές χωρίς να μας κυριεύει ο πανικός; 

Κυρίως χρειάζεται ηρεμία και σίγουρα κάθε πρόβλημα έχει τη λύση του. Μην καταφεύγετε σε λύσεις όμως, που δεν θα σας προσφέρουν τίποτα περισσότερο, από κούραση και εξάντληση, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες να μπείτε στον λεγόμενο «φαύλο κύκλο υπερφαγίας και στέρησης».

Ποια «δίαιτα αποτοξίνωσης» πρέπει να ακολουθήσουμε προκειμένου το σώμα μας να απομακρύνει τις τοξίνες από τις διατροφικές αμαρτίες του Πάσχα και ποια διατροφή είναι πιο αποτελεσματική στην γρήγορη απώλεια βάρους;

Αρχικά πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια δίαιτα ή διατροφή αποτοξίνωσης, και ότι, δεν γίνεται μέσα σε 2-3 μέρες να αυξήσουμε κατά πολύ το σωματικό μας βάρος-λίπος.

Το σώμα διαθέτει τους κατάλληλους μηχανισμούς και τα κατάλληλα όργανα προκειμένου να απομακρύνει τις «βλαβερές» ουσίες που πήραμε τις ημέρες του Πάσχα ή τρεις μέρες μετά από αυτό.

Τα όργανα και οι μηχανισμοί που αναλαμβάνουν την απομάκρυνση των βλαβερών ουσιών είναι, τα νεφρά, το ήπαρ, οι ιδρωτοποιοί αδένες, οι σμηγματογόνοι αδένες και το παχύ έντερο.

Όσον αφορά το σωματικό μας βάρος, αυτό που βλέπουμε στη ζυγαριά δεν αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα. Λόγω την υπερκατανάλωσης φαγητού και αλκοόλ δημιουργούνται στο σώμα μας αρκετές κατακράτησες, που σε καμία περίπτωση δεν σχετίζονται με το σωματικό μας λίπος.

Αυτό λοιπόν που μπορούμε να κάνουμε εμείς, είναι να βοηθήσουμε το σώμα μας να επανέλθει, ακολουθώντας μία πιο υγιεινή διατροφή μετά από αυτή την περίοδο, ώστε να πετύχουμε τους στόχους υγείας που έχουμε θέσει.

Ποια είναι τα «λάθη» που κάνουμε συνήθως;

Θα σας αναλύσω τα τρία βασικά λάθη που κάνουμε:

  • Αμέσως μετά τη νηστεία συνήθως οδηγούμαστε σε αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος που αποτελεί πηγή κορεσμένου λίπους.
  • Επιπλέον η μειωμένη κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες, όπως φρούτα, λαχανικά και προϊόντων ολικής άλεσης έχει σαν αποτέλεσμα τον χαμηλό δείκτη κορεσμού. Έτσι καταφεύγουμε συχνά σε τσιμπολογήματα κυρίως γλυκών και αλμυρών snack.
  • Ένας ακόμα πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η αυξημένη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και αναψυκτικών, που οδηγούν, χωρίς να το καταλάβουμε, σε αυξημένη πρόσληψη ενέργειας, περιορίζοντας παράλληλα το νερό.

Πώς μπορoύμε λοιπόν να επανέλθουμε μετά τις γιορτές σε μια πιο σωστή διατροφικά καθημερινότητα;

Θα σας δώσω ορισμένες χρήσιμες συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε την περίοδο μετά το Πάσχα :

  • Προσπαθήστε να αυξήσετε της κατανάλωση φρούτων και λαχανικών εποχής, αλλά και προϊόντων ολικής άλεσης για καλύτερο κορεσμό.
  • Αυξήστε την κατανάλωση «άπαχης» ζωικής πρωτεΐνης κυρίως ψάρι, αλλά και λευκό κρέας και περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος.
  • Αυξήστε την κατανάλωση νερού και προσπαθήστε να πίνετε 8-10 ποτήρια το λιγότερο την ημέρα.

Πέραν όμως των διατροφικών συμβουλών τι άλλο θα βοηθούσε την όποια αποτοξίνωση;

Xρειάζεται να ακολουθήσετε τρεις ακόμα πολύ σημαντικές συμβουλές που θα σας δώσω:

  • Φροντίστε να έχετε έναν επαρκή και ποιοτικό ύπνο
  • Μειώστε το κάπνισμα
  • Αυξήστε την φυσική σας δραστηριότητα

Μην βιαστείτε να τα διορθώσετε όλα και μην μπαίνετε σε διαδικασίες ακραίας στέρηση και ακραίων περιορισμών.

Ξεκινήστε με αυτά τα πολύ απλά βήματα και σύντομα θα διαπιστώσετε ότι το σώμα για να επανέλθει χρειάζεται φροντίδα και συμπόνια αντί για πίεση και τιμωρία…

Ευχαριστούμε πολύ

Προηγούμενο άρθροΣάλτσα Αγιολί
Επόμενο άρθροΓαλατόπιτα Θεσσαλίας

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !