Σύκα … οι μαχητές των ελευθέρων ριζών

Τα μυστικά των Chef

Τα σύκα είναι γνωστά από την αρχαιότητα που έχαιραν εκτίμησης είτε σαν φρέσκα, είτε σαν αποξηραμένα

Η γεύση τους γλυκιά και αγαπημένη κυρίως όμως είναι από τα πιο ωφέλιμα καλοκαιρινά φρούτα.

Στην Ελλάδα καλλιεργούνται σε πολλές περιοχές γιατί αγαπούν το εύκρατο κλίμα. Το χρώμα, το μέγεθος και η γεύση του φρούτου διαφέρουν, ανάλογα με την ποικιλία. Αρχικά ο φλοιός του φρούτου, είναι πράσινος και καθώς ωριμάζει γίνεται είτε βιολετί, είτε σκούρο πράσινο είτε ανοιχτό πράσινο.

Συκιά Μαρκοπούλου βιολογική

Αγαπημένα στην Ελλάδα είναι τα βασιλικά σύκα και τα μαύρα. Σύκα απίθανα και ΠΟΠ έχουμε στη Βραυρώνα Μαρκοπούλου, τα λεγόμενα μαύρα.

Η καρποφορία αρχίζει από το τέλος Ιουνίου και ο Αύγουστος είναι ο μήνας που έχει χρώμα και άρωμα σύκου.

Στα νησιά του Αιγαίου έχουμε τα αυγόσυκα που είναι μοναδικά σε σχήμα, γεύση και κυρίως χορταστικά …

Μαύρα Σύκα Μαρκοπούλου Βραυρώνας ΠΟΠ

Η διατροφική τους αξία  

Θεωρούνται βόμβες βιταμινών και μετάλλων.

Τα φρέσκα σύκα, κυρίως τα μαύρα, περιέχουν φλαβονοειδή πολυ-φαινολικά αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως καροτένια, λουτεΐνη, τανίνες. Η αντιοξειδωτική αξία τους συγκρίνεται με αυτή των μήλων.

Επιπλέον, τα φρέσκα σύκα περιέχουν βιταμίνες  Α , σύμπλεγμα Β, Ε και Κ. Επίσης είναι πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, χαλκό και ασβέστιο.

Όλα αυτά τα συστατικά των σύκων προσφέρουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθούν στη δέσμευση των επιβλαβών ελευθέρων ριζών του οξυγόνου. Έτσι συμβάλλουν στην προστασία μας από διάφορες εκφυλιστικές ασθένειες και λοιμώξεις.

Τα σύκα είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία γαστρεντερικού συστήματος. Όμως τα σποράκια που περιέχονται στο εσωτερικό δεν επιτρέπεται να καταναλώνονται από άτομα που πάσχουν από ελκώδη κολίτιδα ή το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου κλπ. Απαιτείται λοιπόν η γνώμη ειδικού γιατρού και διαιτολόγου

Πως επιλέγουμε τα σύκα και πως τα διατηρούμε

Τα καλύτερα σύκα είναι αυτά, που είναι διαθέσιμα από το Μάιο έως το Οκτώβριο. Όταν αγοράζετε φρέσκα σύκα είναι καλό να επιλέγετε τα ώριμα, που είναι μαλακά στο χέρι και έχουν γλυκό άρωμα. Αποφύγετε όμως τα πολύ μαλακά, τα μελανιασμένο, και αυτά που έχουν περίεργες χρωματιστές κηλίδες. Επίσης αποφύγετε τα άγουρα σκληρά πράσινα.

Τα φρέσκα σύκα, είναι ευαίσθητα και καλό θα είναι να τρώγονται μέσα σε 2 μέρες από την αγορά τους. Διατηρούνται στο ψυγείο σε χώρο με υψηλή υγρασία.

Προσοχή

Στα φύλλα του σύκου ή στο κοτσάνι, υπάρχει ένα γαλακτώδες παχύρευστο υγρό, που δημιουργεί φαγούρα και κάψιμο στα ευαίσθητα δέρματα και είναι αλλεργιογόνο.

Εάν υπάρχει ενόχληση πρέπει να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας.

Από τη δημοσιογράφο Σίσσυ Νίκα

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !