Αυγά ποσέ της γιαγιάς

Τα μυστικά των Chef

Η πιο γρήγορη, νόστιμη συνταγή για ενδυνάμωση

Το αυγό είναι απαραίτητο στοιχείο για τη διατροφή μας αφού προσφέρει πολλά ευεργετήματα στον οργανισμό μας.

Γίνεται γρήγορα, πανεύκολα και είναι η πιο φθηνή τροφή όμως πλούσια σε συστατικά υψηλής διατροφικής αξίας.

Η πρωτεΐνη στο ασπράδι του αυγού είναι πλούσια σε BCAAs και αργινίνη, καθώς και κυστεΐνη και μεθειονίνη.

Αυτά τα αμινοξέα είναι κρίσιμης σημασίας για τη διατήρηση της δομής πολλών πρωτεϊνών, όπως το κολλαγόνο, το οποίο χρειάζεται για τη διατήρηση της υγείας των αρθρώσεων και των επιπέδων ορισμένων ορμονών.
Μέχρι πρόσφατα υπήρχε η εντύπωση ότι όλα τα ευεργετικά στοιχεία υπήρχαν στο ασπράδι και όχι στον κρόκο. Πλέον έχει αποδειχτεί ότι είναι πιο ωφέλιμο να καταναλώνεται τόσο το ασπράδι όσο και ο κρόκος μαζί δεδομένου ότι τα υπόλοιπα γραμμάρια της πρωτεΐνης βρίσκονται στον κρόκο, αλλά δεν είναι μόνο αυτό …

Ο κρόκος περιλαμβάνει την πλειοψηφία των μικροθρεπτικών συστατικών που βρίσκονται στα αυγά όπως η βιταμίνη Α, η βιταμίνη D, η βιταμίνη Κ, η βιταμίνη Β, το σελήνιο, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος και ο φώσφορος.

Οι νεότερες συστάσεις για την κατανάλωση αυγών επιτρέπουν μέχρι και 7 την εβδομάδα, αν δεν υπάρχει απαγόρευση από τους γιατρούς.

Πρέπει να εντάξετε το αυγό στη διατροφή σας λόγω της πολύτιμης θρεπτικής του αξίας.

Τα αυγά ποσέ με μια πλούσια βραστή σαλάτα ή ντοματοσαλάτα και τυρί φέτα αποτελούν ένα ολοκληρωμένο γεύμα.

Αυγά ποσέ της γιαγιάς

Από τη Φωτεινή Κασσαβέτη δεινή μαγείρισσα, Αλεξάνδρεια

Υλικά

3-4 αυγά

12 κ.γ. ξύδι δυνατό από κρασί

1 κ.σ. αλάτι θαλασσινό

Ελαιόλαδο εκλεκτό

1 κορφή δενδρολίβανου

Φρεσκοτριμμένο πιπέρι

1 κ.γ. κόκκους πιπεριού

Τρόπος παρασκευής

Σε αντικολλητικό βαθύ τηγάνι με ελάχιστο νερό που σιγοβράζει ρίχνουμε τις  5 κ.γ. ξίδι, τους κόκκους πιπεριού, το αλάτι, το δενδρολίβανο και το ελαιόλαδο.

Σε ένα μπολ ρίχνουμε 5 κ.γ. λευκό ξίδι και σπάμε προσεκτικά τα αυγά και τα ρίχνουμε στο μπολ.

Τα αυγά θα μείνουν εκεί για 2 λεπτά, μέχρι να κάνουν κρούστα ώστε να βράσουν καλύτερα χωρίς να διασκορπιστούν.

Με το σύρμα ανακατεύουμε το νερό που σιγοβράζει στην κατσαρόλα και δημιουργούμε μια δίνη στο εσωτερικό του τηγανιού.

Ρίχνουμε με μεγάλη προσοχή ένα ένα τα αυγά μέσα και σκεπάζουμε το τηγάνι. Τα  αφήνουμε να σιγοβράσουν για 3-4 λεπτά.

Τότε τα αφαιρούμε προσεκτικά, με τρυπητή κουτάλα και τα βάζουμε σε μπολ με παγωμένο νερό για δευτερόλεπτα για να διατηρηθεί μελάτος ο κροκός.

Αν θέλουμε με μαχαίρι ή τσέρκι διορθώνουμε το σχήμα διαφορετικά αραδιάζουμε τα αυγά σε πιατέλα με απορροφητικό χαρτί για να στραγγίξουν .

Πριν σερβίρουμε τα πασπαλίζουμε με πιπέρι, αλάτι ή θυμάρι.

Διακοσμούμε το πιάτο με ντοματάκια.

Αν δεν θέλουμε να φτιάξουμε τα αυγά στο τηγάνι, μπορούμε ακολουθώντας την ίδια διαδικασία να τα φτιάξουμε στο φούρνο στους 180οC για 20 λεπτά.

Φρέσκα αυγά διαφόρων μεγεθών από κότες ελευθέρας βοσκής

Μικρά μυστικά 

Αν θέλουμε σερβίρουμε με  φρυγανισμένο ψωμί,  καπνιστό σολομό και αβοκάντο κομμένο σε φέτες.

Μπορούμε ακόμα να πασπαλίσουμε τα αυγά με πιπέρι και θυμάρι και να τα ραντίσουμε με εκλεκτό ελαιόλαδο.

Προηγούμενο άρθροΠανακότα Πορτοκάλι Light
Επόμενο άρθροΠατατοκεφτέδες Νάξου

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !