Πώς ετοιμάζουμε τον χώρο της μελέτης για να συγκεντρώνονται καλύτερα τα παιδιά;

Tips

Σίγουρα σας έχει τύχει, να αλλάζετε λίγο διάταξη στα πράγματα του γραφείου σας, να προσθέτετε μια δυο πινελιές και ξαφνικά να αλλάζει η διάθεσή σας και να έχετε μεγαλύτερη όρεξη για δουλειά. Κάπως έτσι λειτουργεί και με τα παιδιά.

Πολλά παιδιά μικρά αλλά και μικρότερα βλέπουν το διάβασμα για το σπίτι σαν ένα καταναγκαστικό έργο, δεν κάθονται να διαβάσουν ή προτιμούν τελικά να διαβάζουν στην κουζίνα, στο σαλόνι ή ακόμη και στο… πάτωμα. Μαγικά δεν γίνονται αλλά ένας καθαρός, οργανωμένος χώρος γραφείου, σίγουρα μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να μελετούν απερίσπαστα και με πιο θετική διάθεση.

Πώς μπορούμε να οργανώσουμε τον χώρο μελέτης του παιδιού ώστε  να συγκεντρώνονται ευκολότερα και να αποδίδουν καλύτερα;

-Είναι σημαντικό να καλλιεργηθεί μια συγκεκριμένη ρουτίνα μελέτης. Δηλαδή τα παιδιά να επιστρέφουν να τρώνε, να ξεκουράζονται και να μελετούν (ή και αντίστροφα). Σε αυτό το πνεύμα, θα πρέπει επίσης επιστρέφοντας να αφήνουν την τσάντα τους στο δωμάτιο σε ένα προκαθορισμένο σημείο. Μπορεί να σας βοηθήσει ένα κρεμαστράκι στον τοίχο πλάι στο γραφείο και ψηλά, πάνω από το ύψος της επιφάνειας εργασίας, ώστε η τσάντα να αδειάζεται εύκολα απευθείας, να τακτοποιούνται τα βιβλία και να οργανώνεται η μελέτη για την επόμενη μέρα.

-Ο χώρος θα πρέπει πάντα να παραμένει ο ίδιος ό,τι και αν γίνει. Είναι σημαντικό η μελέτη να γίνεται στο δωμάτιο ώστε να υπάρχει η απαραίτητη ησυχία χωρίς να παρεμποδίζεται η λειτουργία όλου του υπόλοιποι σπιτιού. Στην κουζίνα μαγειρεύουμε, στο σαλόνι μπορεί να παίζει ο μικρός αδελφός κλπ κλπ. Στο χώρο που θα διαβάζουν είναι προτιμότερο να μην υπάρχει παράθυρο μπροστά στο γραφείο, ούτε και τηλεόραση, ραδιόφωνο, κινητό και τάμπλετ, αλλά και πολλά παιχνίδια. Καλό θα ήταν τα παιχνίδια αν υπάρχουν να βρίσκονται στην πλάτη του παιδιού και όχι εμπρός του.

-Αποφεύγουμε τα αξεσουάρ γραφείου-παιχνίδια. Προτιμάμε μια απλή μολυβοθήκη και λίγα μολύβια, μια γόμα, μια ξύστρα και ένας χάρακας που θα έχουν προκαθορισμένη θέση, ώστε να μην σταματά η μελέτη για να τα εντοπίσουν. Καλό θα ήταν να έχετε πάντα πάνω στο γραφείο και ένα πρόχειρο τετράδιο.

-Πολύ κοντά στο χώρο του γραφείου θα πρέπει να υπάρχει μια βιβλιοθήκη ή μια συρταριέρα ώστε να αποθηκεύονται τα βιβλία που δεν χρειάζονται στη μελέτη της επόμενης ημέρας. Θα πρέπει να υπάρχει επίσης ένα πρόγραμμα που εκτός από τα μαθήματα του σχολείου να υπάρχουν και οι απογευματινές δραστηριότητες ώστε το παιδί να γνωρίζει τις υποχρεώσεις του και να μάθει πως να διαχειρίζεται το χρόνο του.

-Στην ίδια κατεύθυνση θα χρειαστεί και ένα ρολόι τοίχου με μεγάλους ευδιάκριτους αριθμούς ώστε να μπορείτε να το εξηγείτε το σημείο που ξεκινάει μια δραστηριότητα και το χρόνο που θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί.

-Τα συρτάρια θα πρέπει πάντα να είναι οργανωμένα ώστε να μην αγχώνεται και να μην χάνει χρόνο αναζητώντας πράγματα.

-Ο φωτισμός βοηθάει να είναι επαρκής και σωστά προσανατολισμένος. Για τους δεξιόχειρες το φωτιστικό γραφείου τοποθετείται από αριστερά και για τους αριστερόχειρες από δεξιά.

-Η καρέκλα επίσης παίζει το ρόλο της. Αν το παιδί είναι υπερκινητικό καλό θα ήταν να αποφύγετε μια καρέκλα με ροδάκια τουλάχιστον στην αρχή. Απαραίτητο είναι η καρέκλα να έχει ρυθμιζόμενο ύψος και η γωνία που θα σχηματίζουν τα χέρια με το γραφείο και τα πόδια με την καρέκλα να είναι 90μοίρες. Για τους αριστερόχειρες το ιδανικό είναι η θέση της καρέκλας να είναι ελαφρώς ψηλότερη.

Ξεκινώντας με το… δεξί τη σχολική χρονιά και προσέχοντας τα παραπάνω σημεία, είναι βέβαιο πως καλλιεργούμε το σωστό περιβάλλον ώστε να μπορούν τα παιδάκια μας να “ανθίσουν” και να αντιμετωπίσουν την μελέτη με άλλη διάθεση.

Καλή μας σχολική χρονιά!

Aπό τη Μαρία Χολέβα

Παιδαγωγό, συγγραφέα και δημιουργό του www.mothersbird.gr

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !