Γιατί η χωριάτικη σαλάτα είναι ένα θρεπτικό πλήρες γεύμα;

Τα μυστικά των Chef

Πολλές φορές βλέπουμε τουρίστες να παραγγέλνουν για γεύμα μόνον μια χωριάτικη σαλάτα, συνήθως νομίζουμε ότι δεν έχουν αρκετά χρήματα να παραγγείλουν και άλλα πιάτα.

Tελικά, όπως αποδεικνύεται αυτοί ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν, γιατί γνωρίζουν τα διατροφικά πλεονεκτήματα της χωριάτικης σαλάτας, που παίζει δυνατά στη διεθνή γαστρονομική σκηνή.

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής κ. Γιάννης Τσάκνης μας ενημερώνει σχετικά:

Mια σαλάτα πλήρες γεύμα

Τα συστατικά μιας τυπικής χωριάτικης είναι: ντομάτες, αγγούρι, κόκκινο κρεμμύδι, ελιές, τυρί φέτα, ρίγανη, ελαιόλαδο και συνοδεύεται με παξιμάδια ή ψωμί. Βέβαια υπάρχουν διάφορες παραλλαγές και μπορεί να προστεθεί κάππαρη, πράσινη ή κόκκινη πιπεριά, μαϊντανός, γλιστρίδα, ρόκα και άλλα υλικά ανάλογα με τον τόπο.

Ποια τα διατροφικά οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας;

Η ντομάτα

Η ντομάτα περιέχει το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, που συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων και καρκίνου. Επίσης, περιέχει βιταμίνη C, κάλιο, φυλλικό οξύ και βιταμίνη Κ.

Το αγγούρι

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα και περιέχει πολύ νερό. Χαρίζει ελάχιστες θερμίδες και έτσι προσφέρει μια ισορροπημένη ενυδάτωση, πεπτική κανονικότητα και χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Η ρίγανη

Η ρίγανη, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και συμβάλλει στη μείωση των λοιμώξεων, στο μπλοκάρισμα των ελεύθερων ριζών και την καταπολέμηση των βακτηρίων.

Το ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο, είναι πλούσιο σε λιποδιαλυτές βιταμίνες και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Διάφορες έρευνες έδειξαν ότι το ελαιόλαδο βοηθά στην πρόληψη ή την αντιστροφή της βλάβης από την υπεριώδη ακτινοβολία που προκαλεί καρκίνο, μειώνει τη φλεγμονή του εγκεφάλου και βοηθά στην καταπολέμηση της νόσου του Alzheimer.

Η φέτα

Η φέτα, περιέχει πρωτεΐνες, ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Α, σίδηρο, φώσφορο, ψευδάργυρο και μικρές ποσότητες σεληνίου, μαγνησίου, καλίου, χαλκού και μαγγανίου.

Η ελιά 

Οι ελιές, περιέχουν βιταμίνη Ε και άλλες αντιοξειδωτικές ουσίες. Μάλιστα  διάφορες μελέτες έδειξαν ότι δρουν ευεργετικά στην καρδιά και προστατεύουν από την οστεοπόρωση και τον καρκίνο.

Το κρεμμύδι

Το κρεμμύδι περιέχει μικρή ποσότητα ασβεστίου, σιδήρου, φυλλικού οξέος, μαγνησίου, καλίου και αντιοξειδωτικών.

Πόσες θερμίδες παρέχει μια χωριάτικη σαλάτα;

Οι θερμίδες που παρέχει μια τυπική χωριάτικη σαλάτα στον ανθρώπινο οργανισμό, είναι ανάλογες της ποσότητας των συστατικών που περιέχει, συνήθως κυμαίνονται από 150 έως 250.

Από τη δημοσιογράφο Σίσσυ Νίκα

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !