Οι κολοκύθες είναι βόμβες βιταμινών και μετάλλων

Τα μυστικά των Chef

Οι κολοκύθες δεν είναι μόνον πρωταγωνίστριες του Ηalloween που γιορτάζεται στις 31 Οκτωβρίου, αλλά προσφέρουν πολλά θρεπτικά οφέλη στον οργανισμό μας.

Είναι αυτή η ξεχωριστή πινελιά ανεμελιάς και παραμυθιού που χαρίζουν με την παρουσία τους και μόνον στους πάγκους των οπωροπωλείων.

Το σημαντικό δεν είναι μόνο η νοστιμιά τους στην κουζίνα και στα γλυκά αλλά οι κολοκύθες είναι βόμβες βιταμινών και αντιοξειδωτικών.

Ακόμα και οι σπόροι τους είναι πολύ θρεπτικοί ... Η κολοκύθα είναι πολύ καλή πηγή βιταμινών, όπως βιταμίνης A, C, Eφολικού οξέοςνιασίνηςβιταμίνης Β6 και παντοθενικού οξέος. Ακόμα περιέχει μέταλλα όπως χαλκό, φώσφορος, ασβέστιο και κάλιο.

Η βιταμίνη Α, που περιέχεται σε 100 μόλις γραμμάρια κολοκύθας καλύπτουν το 246% των συνιστώμενων ημερήσιων αναγκών. Η βιταμίνη Α είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, που μεταξύ άλλων είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του δέρματος και της όρασης.

Επιπρόσθετα, το κίτρινο-πορτοκαλί χρώμα της κολοκύθας οφείλεται στα β-καροτένια. Τα β-καροτένια προστατεύουν τα κύτταρα από τη φθορά.

Η γλυκιά κολοκύθα περιέχει και άλλες μοναδικές ουσίες με αντιοξειδωτικές ιδιότητες όπως η κρυπτοξανθίνη, η ζεαξανθίνη και η λουτεΐνη. Ουσίες σημαντικές,  για την προστασία των ματιών.

Οι σπόροι της κολοκύθας είναι πολύ θρεπτικοί. Δύο κουταλιές της σούπας κολοκυθόσποροι περιέχουν 5 γραμμάρια λιπαρών, τα 4 γραμμάρια είναι ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Οι σπόροι αποτελούν συμπυκνωμένη πηγή πρωτεΐνης και μετάλλων.

Προηγούμενο άρθροΡιζότο με κρόκο Κοζάνης ΠΟΠ και γαρίδες
Επόμενο άρθροClub Sandwich

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !