Σίσσυ Νίκα Δημοσιογράφος
Τα καφέ που δημιουργούν διάσημοι σχεδιαστές μόδας με το όνομά της φίρμας τους ανθίζουν σε όλο τον κόσμο. Έτσι δημιουργούν μια τάση ή αλλιώς θα λέγαμε μια νέα στρατηγική για τους μεγάλους οίκους μόδας για να προσελκύσουν τους πελάτες τους.
Από τα καφέ-εστιατόρια της Louis Vuitton, του Dior, του Armani μέχρι το Maison Kitsuné όλοι οι διάσημοι οίκοι δημιουργούν club με τους πελάτες τους και ευρηματικά καφέ όπου η πολυτέλεια και η ευχαρίστηση συναντώνται και η τρέλα για την κουλτούρα του καφέ καλά κρατεί…
Το άνοιγμα των καφέ από επώνυμους οίκους μόδας δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο. Από τη δεκαετία του 2000 , η Armani καινοτομεί με το καφέ-εστιατόριο της στο Μιλάνο, ακολουθούμενη από το Maison Kitsuné , το οποίο εγκαινίασε ένα καφέ στους κήπους του Palais Royal στο Παρίσι το 2013.
Σήμερα, η κίνηση εντείνεται με το άνοιγμα σημείων που υπογράφουν διάσημοι οίκοι όπως ο Louis Vuitton, ο Dior ή η Prada, μετατρέποντας τη γευσιγνωσία καφέ σε μια πραγματική εμπειρία που έχει να κάνει με την ιδιοσυγκρασία του κάθε οίκου μόδας.
Αυτή η ιδέα επιτρέπει στους οίκους μόδας να απευθύνονται σε ένα ευρύτερο πελατολόγιο, δημιουργώντας μια γέφυρα μεταξύ του αποκλειστικού τους κοινού και των προσιτών προϊόντων για όλους που θα ήθελαν να έχουν την εμπειρία αυτής της πολυτέλειας.
Η είσοδος σε ένα καφέ σχεδιαστών είναι φιλική και εύκολα προσεγγίσιμη σε σύγκριση με τις κλειστές πόρτες μιας πολυτελούς μπουτίκ που οι αστρονομικές τιμές τρομάζουν τους πολλούς. Για τους Gen Z, τους λάτρεις της «κουλτούρας μικρής περιποίησης» και των μικρών καθημερινών απολαύσεων, αυτά τα καφέ είναι ένας τρόπος να ζήσουν την πολυτέλεια.
Όταν η αισθητική συναντά τη φιλοξενία
Τα καφέ σχεδιαστών δεν είναι απλώς προσεγμένα spot για καφέ και ποτό. Είναι χώροι διακοσμημένοι ανάλογα και σχεδιασμένη για κοινή χρήση στα social media.
Mάλιστα σύμφωνα με το Pinterest Predicts 2024 , οι αναζητήσεις γύρω από την «αισθητική του πάγκου καφέ» αυξήθηκαν κατά 1.125%, υπογραμμίζοντας τη σημασία του ντιζάιν σε αυτούς τους χώρους.
Ορισμένες επωνυμίες προχωρούν ακόμη παραπέρα συνδέοντας αυτές τις πρωτοβουλίες με την αφήγηση τους. Για παράδειγμα, η Rimowa συνεργάστηκε με τη La Marzocco κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Σχεδίασης του Μιλάνου για ένα αναδυόμενο καφέ εξαιρετικών σχεδιαστών. Αν και αυτές οι δραστηριότητες σπάνια είναι οικονομικά κερδοφόρες, ενισχύουν την εικόνα της φίρμας και δημιουργούν ισχυρή συναισθηματική δέσμευση.
Ο ρόλος της αφήγησης των αισθήσεων
Συνδυάζοντας τα προϊόντα τους με τον τομέα της φιλοξενίας, οι επωνυμίες αξιοποιούν το αισθητηριακό μάρκετινγκ . Πρωτοβουλίες όπως το αναδυόμενο καφέ του Jacquemus σε σχήμα γιγαντιαίας τσάντας ή το εφήμερο καφέ της Skims κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας των εσωρούχων του στο Selfridges απεικονίζουν αυτήν την τάση. Αυτές οι καθηλωτικές εμπειρίες τραβούν την προσοχή των καταναλωτών και τους προσφέρουν άμεση επαφή, ακόμη και φευγαλέα, με τον κόσμο της μάρκας.
Τα trending πρακτορεία, όπως η NellyRodi , τονίζουν τη σημασία αυτών των τοποθεσιών για τη δημιουργία μιας εξαιρετικής εμπειρίας πελάτη. Αυτοί οι χώροι προσφέρουν στους καταναλωτές την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική στιγμή ενώ βυθίζονται στο σύμπαν της μάρκας.