Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε τον χρόνιο πόνο στην πλάτη και τη μέση;

Τα μυστικά των Chef

O σύγχρονος άνθρωπος όλο και πιο συχνά υποφέρει από χρόνιους πόνους στην πλάτη και στη μέση. Από έρευνες υπολογίζεται ότι 1 στους 5 Eυρωπαίους υποφέρουν από οσφυαλγία, ισχιαλγία κλπ.

Τα αίτια ποικίλουν και ακολουθώντας τις υποδείξεις των ιατρών και την ανάλογη θεραπεία και υιοθετώντας κάποιες συνήθειες στην καθημερινότητά σας, θα παρατηρήσετε μείωση στο 90% των περιπτώσεων.

Ποιες προφυλάξεις συμπληρωματικές της θεραπείας μπορούμε να λάβουμε για να μην γίνει ο πόνος χρόνιος;

Χάνουμε βάρος …

Αν το βάρος είναι μεγαλύτερο από το κανονικό και το πρόβλημα μόλις αρχίζει αρκεί μια ισορροπημένη διατροφή και χάνοντας βάρος το πρόβλημα διορθώνεται αισθητά.

Τις περισσότερες φορές το λίπος που υπάρχει στην κοιλιά, τραβά την πλάτη και έτσι πιο εύκολα μακροχρόνια φθείρονται οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι, επιδεινώνοντας τον πόνο.

 H κίνηση βοηθά

Φροντίστε να ασκήστε, επιλέγοντας με τον ιατρό σας το κατάλληλο για εσάς άθλημα. Η γιόγκα θα σας επιτρέψει να χαλαρώσετε την πλάτη, αφού η ευελιξία και τα τεντώματα εμποδίζουν την καταπόνηση των οσφυϊκών μυών. Μην ξεχνάτε επίσης ότι το άγχος προκαλεί πόνους στην πλάτη οπότε όταν αποφορτίζεστε μόνον καλά αποτελέσματα θα έχετε.

Πως καθόμαστε;

Συνήθως οι περισσότεροι από εμάς καθόμαστε μπροστά σε έναν υπολογιστή πολλές ώρες της ημέρας. Η λάθος θέση δημιουργεί ή μεγεθύνει το πρόβλημα.

Είναι βασικό να επιλέξετε την κατάλληλη καρέκλα, να κάθεστε βαθιά μέσα και να ακουμπάτε την πλάτη σας σταθερά. Τα χέρια μέχρι τον αγκώνα θα πρέπει να βρίσκονται πάνω στο γραφείο και να ακουμπούν τα πλήκτρα απαλά.

Τα πόδια πρέπει να ακουμπούν πάνω σε υποπόδιο για καλύτερη στήριξη.

Αποφύγετε τα ψηλά τακούνια

Τα σωστά παπούτσια βοηθούν ένα σταθερό βάδισμα. Η ορθοστασία προκαλεί πόνο στην πλάτη όταν είναι συνεχής και αν φοράτε μπαλαρίνες ή εντελώς ίσια παπούτσι. Τα παπούτσι πρέπει να έχουν οπωσδήποτε τακούνι 2 εκατοστών.

Τα παπούτσια με αερόσολες πρέπει να προτιμώνται.

Σωστό στρώμα και μαξιλάρι

Για έναν καλό ύπνο το στρώμα πρέπει να είναι ορθοπεδικό. Ούτε πολύ σκληρό, ούτε όμως και μαλακό. Να θυμίσουμε ότι θα πρέπει να το αλλάζουμε κάθε 10 χρόνια.

Τα καλύτερα μαξιλάρια είναι τα memory foam.

Μάθετε να κινείστε σωστά

Στην Σουηδία υπάρχουν ειδικές σχολές για να μαθαίνουν στους ανθρώπους τις σωστές κινήσεις και να αποφεύγουν κάποιες άλλες.

Ένα σύνηθες λάθος είναι όταν προσπαθούμε να σηκώσουμε ένα αντικείμενο με κάποιο βάρος γέρνουμε προς τα εμπρός. Το σωστό είναι να λυγίζουμε τα γόνατά μας και να κάνουμε την προσπάθεια.

Όταν πρόκειται για βαρύ φορτίο π.χ. ένα έπιπλο σηκώστε το σταδιακά και μην σπρώχνετε την πλάτη προς τα πίσω. Είναι προτιμότερο να βάλετε κάποια ζώνη που κρατά τη μέση.

Aπό τη δημοσιογράφο Σίσσυ Νίκα

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !