Μια βαριά σχολική τσάντα μπορεί να είναι πηγή προβλημάτων

Τα μυστικά των Chef

Σε λίγο ξεκινά το σχολείο, οπότε η επιλογή της σχολικής τσάντας για να παιδιά μας, είναι σημαντικό θέμα. Πρέπει να διαλέξουμε μια τσάντα που είναι πολύ ελαφριά, ώστε να μην προστίθεται και άλλο επιπλέον βάρος εκτός αυτού των βιβλίων.

Η στήριξή της πρέπει να είναι και στους δύο ώμους και όχι στον ένα, που μας ωθεί να κάνουμε κινήσεις που επιβαρύνουν την σπονδυλική μας στήλη. Έτσι οι τσάντες σε μορφή σακιδίου είναι προτιμότερες γιατί επιτρέπουν την κατανομή του βάρους μεταξύ των ώμων.

Αν όμως το παιδί σας επιμένει να πάρει τσάντα που κρεμιέται στον ώμο, τουλάχιστον πρέπει να το πείσετε να εναλλάσσει τον δεξιό  και τον αριστερό ώμο, για να αποφύγει κάποια φλεγμονή των τενόντων του ώμου.

Η επιλογή της τσάντας με ρόδες είναι βολική μόνον όταν η τάξη δεν είναι σε όροφο. Αν υπάρχουν σκαλιά ή το παιδί είναι στις πρώτες τάξεις του δημοτικού η επιλογή της είναι απαγορευτική.

Πόσο πρέπει να είναι το βάρος της σχολικής τσάντας μαζί με τα βιβλία;

Το βάρος της τσάντας που μεταφέρει το παιδί, είτε μεταφέρεται στους ώμους, είτε στην άκρη του χεριού όταν είναι γεμάτη βιβλία δημιουργεί ένταση στους μύες του αυχένα. Έτσι στο τέλος της ημέρας μπορεί το παιδί μπορεί να νιώσει «πιάσιμο» ή πόνο τοπικά ή ακόμα να παραπονεθεί για πονοκεφάλους. Μια τσάντα πολύ βαριά οδηγεί συχνά σε μυϊκό πόνο, ειδικά ανάμεσα στις ωμοπλάτες.

Σύμφωνα με τους ειδικούς που δημοσίευσαν στο Time τα αποτελέσματα της έρευνας, μια τσάντα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 10% του σωματικού βάρους του παιδιού. Εάν το ποσοστό σας φαίνεται τεράστιο, ζυγίστε την τσάντα του παιδιού σας και θα εκπλαγείτε.

Κάνουμε τα πάντα για να μειώσουμε το βάρος ακόμα και αγοράζοντας τετράδια με λίγα φύλλα και μικρού μεγέθους για να το κατορθώσουμε.

Κακή στάση σώματος 

Η μεταφορά μιας πολύ βαριάς τσάντας στον ώμο μας ωθεί να τη σηκώσουμε, ιδιαίτερα για να μην γλιστρήσει, στρίβοντας έτσι τη σπονδυλική μας στήλη. Ο κίνδυνος είναι σημαντικός γιατί χωρίς να το καταλάβει το παιδί υιοθετεί κακή στάση για το σώμα, που δημιουργεί ασυμμετρία και το κακό είναι ότι το σώμα συνηθίζει σε αυτή. Ακόμα επηρεάζεται και ο τρόπος που περπατά όπως αναφέρεται στη μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2018 στο έγκριτο  Journal of Physical Therapy. Science. 

Για να διορθώσουμε αυτή τη θέση του σώματος του παιδιού όσο το δυνατόν καλύτερα, πρέπει να συνιστούμε να στέκεται όρθιο και να κάνει τακτικά μερικές μικρές ασκήσεις διατάσεων για την πλάτη και ενδυνάμωση του μπούστου.

Από τη δημοσιογράφο Σίσσυ Νίκα

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Σχετικές δημοσιεύσεις

error: Το περιεχόμενο του website προστατεύεται !